Tværfløjte

Tværfløjten er et blæseinstrument og hører til træblæserfamilien. Den skinner og kan nærmest synge med alverdens klangfarver - fra det varme mørke til den brillante lyse. Den rummer utallige sammenspils muligheder både indenfor den klassiske musik, den rytmiske musik og i folkemusikken. Uanset hvilket niveau eleverne befinder sig på, vil undervisningen indeholde følgende elementer: blæse - og vejrtræknings teknik, intonation, puls fornemmelse, rytmetræning, hørelære og musikforståelse. Formålet er at give eleverne et solidt fundament at bygge videre på, og redskaber til på sigt selv at kunne gå på opdagelse i musikkens fantastiske verden. Allerede efter et par måneder vil eleven kunne deltage i sammenspil med andre elever.

Udover soloundervisningen tilbyder musikskolen sammenspil om mandagen i New Forces.

25 minutters soloundervisning

Alder: Fra 2. klasse, men det er også muligt at starte tidligere efter aftale med læreren.

Lærer: Tanja Backe

Undervisning: mandage