Kristine Barfod Roos CV

Uddannelse/baggrund:
Startede med at spille violin som 7-årig, efter Suzuki metoden.
Spillede i strygeorkester og gav tidligt koncerter med orkester og solo.
Strygerstævner af 1 uges varighed fra 9 år (Anker Buch, Shinichi Suzuki, Nikolaj Szeps-Znaider mfl)
Af violinlærere kan bl.a. nævnes: Bodil Rørbech, Michael Malmgreen, Elisabeth Zeuthen Scneider.
Startede med at undervise i violin som 23-årig og efter nogle år startede jeg på det kongelige danske musikkonservatorium med 2 hovedfag: violin og EM (Inge Marstal)
Spillet koncerter med symfoniorkestre, kammermusik, duo med guitar, duo med marimba, med orgel. Dansk spillemandsmusik og irsk folk/rock band med el violin.
Music mind games kursus
Kursus i Colourstring metoden, i Finland med grundlæggeren: Geza Szilvay.

Erfaring/undervist:
1995-2005 Bramsnæs musikskole: violin, strygeorkester, karrusel, rytmik i børnehaver
1995-2007 stryger instruktør i Straus (strygere i Roskilde amts musikskoler)
1996-1997 VUC Roskilde: klaver
1997-2005 Skibby musikskole: violin, strygeorkester
2000-2009 Gundsø/Roskilde kulturskole: violin, strygeorkester, rytmik 0.-2. klasse
2002-2003 Frederikssund musikskole: violin, strygeorkester, hørelære, musikteori
2003- Glostrup: violin, strygeorkester, strygerstævne, musikværksted 0.-2. klasse

I min undervisning lægger jeg vægt på:
At skabe et trygt og nært miljø, hvor hver elev kan udfolde sin musikalitet. Jeg møder eleverne der hvor de er, personligt og musikalsk. Jeg har forskellige undervisningsmetoder og finder den bedste til den enkelte elev og laver langsigtet plan, med mindre delmål.
I begyndelsen lægges vægt på at holde violinen, spille rytmer og langsomt læres der at spille med fingrene på strengene. På den måde sikres den bedste klang og intonation. Du lærer at spille efter noder og gehør ligesom hørelære, musikteori, musikhistorie også gennemgås hver gang.
Efter ca. 1/2-1 år kan der startes i begynder violinorkestret, hvor jeg arrangerer stemmer der tilpasses hver elevs niveau. Jeg lægger vægt på at eleverne får så meget tid i sammenspils sammenhænge som muligt.
Der vil først og fremmest blive undervist i klassisk, spillemandsmusik og folkemusik.

Mine forventninger til hjemmet:
Specielt de yngre elever har brug for hjælp til at få skabt øve tidspunkter hjemme.
At eleven deltager i både soloundervisningen og sammenspilsundervisningen.
At der er opbakning til at eleverne deltager i strygerstævner og musikskolens koncerter og arrangementer.