CV - Niels Gerhardt

Uddannelsesbaggrund:
Har diplomeksamen (basbasun) og musiklærereksamen fra Det Kongelige Danske Musikkonservatorium, samt komponisteksamen fra Rytmisk Musikkonservatorium.

Undervisningserfaring:
Har undervist hos:
Glostrup Musikskole fra 2008 - sammenspils- og instrumentalundervisning
Rytmisk Musikkonservatorium fra 2002 til 2005 - instrumentalpædagogik.
Gladsaxe Pigegarde fra 1996 til 2007 - instrumentalundervisning og Tyrolerorkester
Køge Kommunale Musikskole fra 1994 til 2004 - klassisk teori og basun på MGK og instrumentalundervisning på musikskolen.
Værløse Garden fra 1984 til 1994 - instrumental- og sammenspil.

Hvad lægger du vægt på i din undervisning?
Jeg tager udgangspunkt i elevens motivation og interesse for faget. Messinginstrumenter er i høj grad orkesterinstrumenter, og derfor har jeg fra første færd fokus på at bibringe den enkelte elev så basale færdigheder, at det er muligt at kunne deltage i musikskolens orkester, for det er der spilleglæden kan blomstre.
Faget handler altså om toneproduktion og instrumentforståelse, nodelæsning og en langsom indføring i musikteori og musikforståelse.